Home/Tratamente- Umar/Tratamentul rupturii coafei rotatorilor

Tratamentul rupturii coafei rotatorilor

Coafa rotatorilor este o combinaţie de muşchi şi tendoane care înconjoară capul humeral şi îl ţin fixat în articulaţia umărului.

intra-articular injection

Există două tipuri de rupturi ale coafei rotatorilor:

Parţială, adică ruptura nu taie complet tendonul. Acest tip de leziune poate răspunde la tratament nechirurgical. În caz contrar, se apelează la tratamentul chirurgical.

Ruptură în toată grosimea sau ruptura completă, când tendonul este rupt în două părţi. Acest tip de ruptură necesită intervenţie chirurgicală.

Când tratamentul conservator precum repausul, medicamentele antiinflamatorii sau terapia fizică nu au efect, nu ameliorează durerea şi nu contribuie la vindecarea corespunzătoare a rupturii, este nevoie de intervenţie chirurgicală. Sunt disponibile mai multe abordări chirurgicale în funcţie de mărimea, adâncimea şi localizarea rupturii coafei rotatorilor. În timpul acestor proceduri pot fi identificate şi alte probleme care pot fi reparate în acelaşi timp.

Opţiunile chirurgicale pentru repararea rupturii coafei rotatorilor includ:

Artroscopia, când prin nişte incizii mici se introduc instrumente medicale de mici dimensiuni şi se pot îndepărta ciocuri osoase sau porţiuni inflamate de muşchi  sau se pot repara rupturile mai mici.

O intervenţie semideschisă care combină artroscopia şi o incizie mică poate fi folosită pentru a trata ruptura completă.

În cazurile cele mai severe, este necesară operaţia deschisă pentru a repara tendonul lezat. În unele cazuri este nevoie de transfer de ţesut sau de grefă de tendon.

În cazuri extreme înlocuirea articulaţiei umărului este de asemenea o opţiune de tratament.

Recuperarea după operaţia la umăr necesită timp. Poate dura de la şase luni sau mai mult înainte de a vă putea întoarce în totalitate la activităţile normale. Medicul vă va recomanda un program de exerciţii pentru întărire şi reluarea mişcărilor, inclusiv terapie fizică. Deşi fiecare caz este unic, intervenţiile chirurgicale pot alina durerea la majoritatea oamenilor, iar recuperarea poate restabili amplitudinea articulară.