Home/Tratamente- Articulatii/Reconstrucţia de cartilaj

Reconstrucţia de cartilaj

Problemele cartilajului sunt sursa cea mai obişnuită de durere a genunchiului. În fiecare an milioane de oameni suferă de o anumită problemă a cartilajului care poate fi cauzată de o leziune sau se poate dezvolta treptat fără un traumatism direct. Oricare ar fi cauza, cartilajul deteriorat poate cauza durere şi tumefacţie în acelaşi timp, ambele îngreunând menţinerea stilului de viaţă activ, fără durere şi disconfort. Din fericire există mai multe opţiuni de tratament pentru cartilajul deteriorat.

Ruptura meniscului genunchiului reprezintă cea mai obişnuită problemă care necesită intervenţie chirurgicală. Deteriorarea meniscului se poate realiza în cadrul activităţilor zilnice de rutină care nu includ traumatisme, poate fi rezultatul direct al unui traumatism din timpul practicării activităţilor sportive sau poate fi cauzat de un accident la locul de muncă. Dacă se lezează meniscul, deseori apar durere şi tumefacţie. Genunchiul se poate “bloca,” “scăpa” sau “ceda complet.” Din păcate, meniscul se vindecă foarte rar fără intervenţie chirurgicală.

Scopul intervenţiei chirurgicale este de a menţine funcţionarea meniscului. Chirurgii cunosc importanţa protecţiei oferite de menisc şi vor recomanda chirurgie corectivă pentru a-i reface funcţionarea normală. În trecut, chirurgia necesita expunerea în întregime a cartilajului şi îndepărtarea meniscului, dar în prezent tehnicile minim invazive oferă mai multe opţiuni pentru repararea meniscului în vederea refacerii funcţionării.

Atunci când ruptura de menisc nu mai poate fi rezolvată, aceasta se tratează prin îndepărtarea părţii rupte, procedură numită meniscectomie. Cu toate acestea, s-a constatat că pacienţii care au suferit o meniscectomie parţială dezvoltă artroză în multe cazuri, conform studiilor de monitorizare pe termen lung.