Home/Tratamente- Sold/Operaţia de revizie de şold

Operaţia de revizie de şold

Atunci când o articulaţie artificială se uzează, sau se obilizeaza din osul inconjurator, aceasta trebuie să fie schimbata printr-o operaţie de revizie de şold. Prin radiografii regulate, chirurgul ortoped poate identifica şi monitoriza aceste schimbări şi poate planifica operaţia de revizie înainte de apariţia unor probleme majore.

Operaţia de revizie de şold necesită îndepărtarea protezei existente, cimentul, ţesutul din jur şi osul mort, înainte să fie implantată altă proteză. In ultimul timp au aparut tehnici noi pentru operaţiile de revizie de şold şi genunchi, acestea ducând de obicei la rezultate mai bune şi la mai puţine complicaţii.

Îngrijirea postoperatorie pentru operaţia de revizie de şold este aceeaşi cu operaţia de înlocuire totală a şoldului. Pacienţilor li se recomandă o combinaţie de îngrijire, de terapie fizică şi ocupaţională la domiciliu, precum şi alte forme de recuperare.

Complicaţiile acestei proceduri,  în plus faţă de riscurile asociate oricărei intervenţii chirurgicale majore, sunt similare celor care apar la operaţia de înlocuire a articulaţiei originale. Totuşi, rata de succes a operaţiilor de revizie este de obicei mai scăzută decât cea de înlocuire a articulaţiei originale deoarece osul este mai slab. Complicaţiile operaţiei de revizie de şold pot  include:

• Infecţii (doar la 2-4% din cazuri)
  • Mobilizarea / defixarea protezei (în 10-15 % din cazuri). Probabilitatea este mai mare în cazul pacienţilor supraponderali şi/sau a celor care nu folosesc cârje în primele luni)
  • Fracturi osoase după intervenţie (deoarece osul este slăbit şi există mult ţesut cicatrizat în jurul articulaţiei)
  • Luxatia (de două ori decât este media la procedura iniţială)
  • Scurtarea unui picior faţă de celălalt

Dacă articulaţia se infectează, aceasta poate fi îndepărtată pe cale chirurgicală şi reimplantată folosind un spacer de ciment ortopedic cu antibiotic. În plus, poate fi necesară administrarea intravenoasă (IV) a antibioticului timp de şase până la opt săptămâni, urmată de un tratament la domiciliu cu antibiotice administrate pe cale orală. Deşi aceste riscuri pot fi îngrijorătoare, mulţi pacienţi nu fac nicio complicaţie. În plus, tehnicile chirurgicale şi progresul tehnologiei cresc numărul operaţiilor de revizie finalizate cu succes.

Dupa asanarea artroplastiei (vindecarea infectiei) se indeparteaza spacerul de cient si se implanteaza o noua proteza de revizie (cu o tija femurala mai lunga; componenta acetabulara se fixeaza in os prin tehnici speciale care presupun refacerea capitelului osos.