Home/Tratamente- Genunchi/Operaţia de revizie de genunchi

Operaţia de revizie de genunchi

Healthy knee anatomy, degenerative arthritis of the knee and repAtunci când o articulaţie artificială se uzează, se slăbeşte sau dezvoltă o problemă, aceasta trebuie să fie reexaminată sau să fie repoziţionată printr-o operaţie de revizie. Prin radiografii regulate, chirurgul ortoped poate identifica şi monitoriza aceste schimbări ale articulaţiei artificiale şi poate planifica operaţia de revizie înainte de apariţia unor probleme majore.

Operaţia de revizie de genunchi necesită îndepărtarea protezei existente, cimentul, ţesutul din jur şi osul mort, înainte să fie implantată altă proteză. Mulţumită tehnicilor noastre patentate operaţiile de revizie de şold şi genunchi au rezultate mai bune şi complicaţii mai puţine.

Îngrijirea postoperatorie pentru operaţia de revizie este aceeaşi cu operaţia de înlocuire naturală. Pacienţilor li se recomandă o combinaţie de îngrijiri la domiciliu, de terapie fizică şi ocupaţională la domiciliu şi alte forme de recuperare.

Posibilele complicaţiile ale acestei proceduri sunt similare celor care apar la operaţia de înlocuire a articulaţiei naturale. Totuşi, rata de succes a operaţiilor de revizie este de obicei mai scăzută decât cea de înlocuire a articulaţiei naturale deoarece osul este mai fragil şi este mult mai probabil ca proteza să slăbească.

Complicaţiile operaţiei de revizie de genunchi pot  include:

• Infecţii (doar la 2-4% din cazuri)
  • Slăbirea noii proteze  (în 10-15 % din cazuri). Probabilitatea este mai mare în cazul pacienţilor supraponderali şi/sau a celor care nu folosesc cârje în primele luni.
  • Dislocare (de două ori decât este media la procedura iniţială)
  • Scurtarea unui picior faţă de celălalt
  • Pierdere osoasă în articulaţie (uneori grefa osoasă ajută).

Dacă articulaţia se infectează, aceasta poate fi îndepărtată pe cale chirurgicală şi reimplantată folosind un ciment ortopedic cu antibiotic. În plus, poate fi necesară administrarea intravenoasă (IV) a antibioticului timp de şase până la opt săptămâni, urmată de un tratament la domiciliu cu antibiotice administrate pe cale orală. Deşi aceste riscuri pot părea îngrijorătoare, mulţi pacienţi nu fac nicio complicaţie. În plus, tehnicile chirurgicale şi progresul tehnologiei cresc numărul operaţiilor de revizie finalizate cu succes.